דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית ערעורו של האנס בני סלע נגד הרשעתו בעבירת הטרדת עד בגין מכתב התנצלות שכתב לאחת המתלוננות נגדו 

מאת    [ 21/05/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2398 פעמים ]


רע"פ 9689/05, בני סלע נ' מדינת ישראל

כבוד השופט א' א' לוי, כבוד השופטת א' חיות, כבוד השופט ח' מלצר

עו"ד א' כהן למערער; עו"ד י' חמודות למשיבה

20.05.2009

העובדות:
1. המערער הודה בשנת 2000 בעובדותיו של כתב אישום מתוקן, בו יוחסו לו שלושה-עשר אישומים בעבירות שונות, הכוללות: מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים, חלקן כלפי ילדות ונערות. המערער הורשע במכלול העבירות שיוחסו לו, על סמך הודאתו, נגזרו עליו 35 שנות מאסר בפועל, והופעלו שני מאסרים על תנאי, בחופף.
2. באמצע שנת 2003 כתב המערער מהכלא מכתב למתלוננת. המכתב רווי בביטויי התנצלות והכאה על חטא, אך כולל גם התייחסות מפורטת לעבירות שאותן ביצע המערער במתלוננת. נגד המערער הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של הטרדת עד.

החלטה:
1. סעיף 249 לחוק, שכותרתו "הטרדת עד", קובע כדלקמן: "המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עומד למסור, בהליך שיפוטי, דינו - מאסר שלוש שנים".
2. הדיבור "הטרדה" הוא רחב ויכול להכיל מגוון דרכי התנהגות ומעשים, אף לא בהכרח חמורים. השאלה במקרה דנן היא האם מכתב הכולל דברי התנצלות לקורבן עבירת אונס יכול אף הוא להיחשב ל"הטרדה". אין מניעה עקרונית לכך שהתשובה לשאלה זו תהיה בחיוב. כל מגע, ישיר או עקיף, של מבצע עבירת מין עם קורבן עבירת המין עלול לגרום לקורבן טראומה מחודשת וקשה. מכתבו של המערער כאן, חרף ביטויי ההתנצלות הרבים שבו, רצוף דברי הטרדה קשים ומפורטים.
3. בשחזור הטרור הנפשי שהפעיל המערער על המתלוננת יש כדי ליצור חשש כבד לכך שאם קורבנו חיה עדיין את האירוע, וודאי אם היא סובלת מהפרעה פוסט-טראומתית בעקבותיו - תיגרם לה רה-טראומטיזציה, ואם הצליחה להדחיק עד כה את רגשותיה - כי אלו יתפרצו עתה באחת, או מחדש. הנחת המכתב בבית המתלוננת, מהווה הטרדה לשמה. תיבולו של המכתב בהתנצלויות לרוב איננו משנה עובדה זו.
4. אחד מרכיבי היסוד העובדתי בעבירה של הטרדת עד הוא כי ההטרדה היא בנוגע להודעה, או בנוגע לעדות. המערער עצמו הבהיר באגרתו כי מכתבו "נוגע לעדות". האיסור הפלילי על "הטרדת עד" נועד, בין היתר, להגן על מוסרי העדויות נגד נאשם - ובפרט, על קורבנותיו - מפני הטרדתם לא רק לפני מסירת עדותם, אלא אף לאחריה. המערער היה ער היטב לנזק העצום שגרם בביצוע עבירות המין שבהן הורשע, ולצלקות שהותיר בנפש קורבנותיו, ביניהן המתלוננת. ברור היה למערער כי מכתבו יעלה במתלוננת את זכרו הנורא של האירוע.
5. בין אם התכוון המערער להביע חרטה, בין אם ביקש לזכות בחסדי בית המשפט, ובין אם ביקש לשוב ולהתעמר במתלוננת, הרי שהשאלה היחידה שהיא בעלת נפקות במקרה דנן היא שאלת מודעותו של המערער לקיום רכיבי היסוד העובדתי בעבירת ההטרדה, וזו ללא ספק התקיימה במערער.


את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב